fredag 30 maj 2014

UFO Juni

Idag har jag gjort klart mitt maj-UFO, bild kommer senare.
Genom sedvanlig lottdragning blev det min Featherweight cardigan som blir junis UFO. Det är mycket som blivit misslyckat med den ( det kan man läsa tex i det blogginlägg från 2010 som kommer upp om du klickar på denna länk- som för övrigt har en betydligt bättre bild), och när jag drog fram den idag hade den inte ens någon sticka eller vajer dragen genom maskorna. Den ligger inte heller på Ravelry, vilket är ett säkert tecken på att jag sett den som ett riktigt loser-projekt. Hade tänkt repa upp, helt enkelt.
Men jag vill inte det längre utan tänker sticka en enkel kofta utifrån detta, den sitter helt ok över axlarna. Lämnar mönstret och kör på feeling. En fin kofta i kornblått Wollmeise lace vore helt underbart till sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar